Praktikanter fra Det Nødvendige Seminarium

Dagskolen fungerer som øvelsesskole for vores nabo DNS, Det Nødvendige Seminarium.

Nogle af de studerende på DNS – “DNSerne” –er i 8 måneders praktik på Dagskolen, men alle DNSere bidrager til overskudsmiljøet på Tvind og til Dagskolens program, som en fast og integreret del af programmet på seminariet.

De studerende på DNS er mellem 18 og 30 år og de kommer fra en lang række europæiske lande – og de bor og opholder sig på Tvind i lange perioder. Det fælles sprog på DNS er engelsk, men i løbet af uddannelsen lærer DNSerne også at tale dansk.

DNSerne har valgt at studere på DNS fordi de vil noget særligt med det at være lærer. De har mange resurser, talenter, idéer og de har stor betydning for eleverne på Dagskolen. Ikke mindst ved at der også dannes tætte ”best buddy” relationer mellem DNSerne og Dagskolens elever.

Opholdsstedet Jupiter – kun for piger

Voksenvenner fra mange lande

Danmarks flotteste opholdssted har også superflotte værelser!

Mange fælles aktiviteter

Det Nødvendige Seminarium

[Elever, lærere og stedet]

Social diversitet